Zapraszamy do wyceny projektów na podstawie grafiki i nakładu:

Zadzwoń: 509 996 496 lub napisz.

Nadruki na różnych częściach garderoby to obecnie „chleb powszedni”. Spotykamy się z nimi praktycznie wszędzie i trudno wyobrazić sobie nowoczesną odzież bez choć jednego zdobienia wykonanego tą metodą. To niezwykle uniwersalny sposób na wyrażenie swojego stylu, wyróżnienie się czy nawet reklamę. Dzisiaj dowiesz się trochę więcej o popularnych nadrukach na odzieży.

Nadruki - krótka historia najpopularniejszej metody znakowania odzieży

Choć nadruk kojarzy nam się z typowo nowoczesnym zjawiskiem, to jego pierwotną formę wykorzystywano od tysięcy lat przez artystów w Japonii. Był to, tzw. druk szablonowy, który w XII wieku został udoskonalony przez Yuzensai Miyasakiego i stał się pierwowzorem sitodruku. Ta metoda była przez niego wykorzystywana do artystycznego ozdabiania kimon. Jednak musiało upłynąć kilkaset lat, zanim ów wynalazek zaczął przypominać obecne zdobnictwo na odzieży.

Ze współczesną formą nadruków na odzieży mamy do czynienia od połowy XX wieku, kiedy to popularnością zaczęły cieszyć się dobrze nam znane t-shirty. Na początku, odzież z nadrukami wykorzystywano głównie w celach reklamowych. Jednak w latach 60. na koszulkach zaczęto umieszczać niemalże wszystko. Zawdzięczamy to wynalezieniu atramentu plastizol, który sprawił, że nadruk stał się bardziej wytrzymały. W latach 90. nastała moda na nadruki z nazwami lub logami zespołów muzycznych. Obecnie nadruki na odzieży to stały element kultury masowej na całym świecie.

Technologia - nadruk DTF, DTG i sitodruk

Najpopularniejszymi metodami nadruku na odzieży są nadruki DTG, DTF i wspominany wcześniej sitodruk. Czym wyróżniają się owe metody zdobienia odzieży? Spieszymy z wyjaśnieniami!

Nadruk DTG, czyli „Direct to Garment”, to metoda zdobienia wykonywana za pomocą profesjonalnej drukarki, która przenosi konkretny projekt z komputera na tkaninę. Umożliwia on przeniesienie nawet szczegółowych wzorów z przejściami tonalnymi i niuansami kolorystycznymi. Należy tu jednak pamiętać, że efekt końcowy takiego nadruku zależy od kilku czynników, mianowicie rodzaju sprzętu, farb i użytej do druku tkaniny oraz indywidualnych umiejętności osób wykonujących zlecenie. Taki projekt może być wykonywany jedynie na tkaninie bawełnianej lub bawełnianej z domieszką elastanu albo wiskozy.

Sitodruk polega na zdobieniu tkaniny poprzez przetłaczanie farby przez specjalną matrycę, zakupioną pod nadruk. Wyróżniamy sitodruk jednobarwny oraz wielokolorowy. Zapewnia on wyraziste kolory i wyjątkową trwałość. Przy tej metodzie nie musisz się obawiać, że nadruk się spierze lub wyblaknie z czasem, jednak musisz liczyć się z trochę dłuższym oczekiwaniem na gotowy produkt.

Nadruk DTF („Direct to film”), to z kolei najnowsza metoda ozdabiania tkanin, która dzieli się na dwa główne etapy: utworzenie grafiki na specjalnej folii PET i termiczne naniesienie jej na odzież za pomocą prasy. Tę metodę nadruku na odzieży charakteryzuje duża uniwersalność: można z niej korzystać w przypadku dowolnej tkaniny, czy części garderoby. Wiele osób zauważa, że nadruk DTF łączy jakość nadruku DTG i trwałość sitodruku. To świetny wybór przy zamówieniach indywidualnych lub w przypadku osób, które pragną same nanieść swój wzór na odzież.

W przypadku każdej metody zdobienia odzieży warto zwrócić uwagę na jakość oferowaną przez drukarnię, z której usług chcemy skorzystać. Musisz pamiętać, że sprzęt (np. typ drukarki) i produkty (np. farby, atramenty), z których korzystają przy swojej pracy, znacznie wpływa na ostateczny wygląd projektu. Istotna jest również pomocna i doświadczona załoga, która udzieli każdemu Klientowi przydatnych porad. Korzystaj jedynie z usług sprawdzonych pracowni!

Kiedy warto zdecydować się na nadruk?

Odzież z nadrukiem to unikalny pomysł zarówno dla biznesów, jak i osób prywatnych. Ubrania z naniesionym logo lub nazwą marki dalej świetnie sprawdza się jako element brand marketingu. Mogą one znacznie wpłynąć na rozpoznawalność i budowanie pozytywnego wizerunku biznesu. Odzież z nadrukiem to również wyjątkowo trafny pomysł na oryginalny prezent czy pamiątkę ważnego wydarzenia.

Tutaj warto zadać sobie również jedno pytanie: czy nadruk na odzieży można stosować zawsze? Nadruk na odzieży cieszy się niesłabnącą popularnością. Między innymi z tego powodu często osoby mniej doświadczone myślą, że każda metoda zdobienia sprawdzi się przy każdym projekcie. Jednak nie zawsze jest to prawdą. Każdy doświadczony pracownik drukarni odradzi Ci wykonywanie nadruku na materiałach typu polar. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się haft komputerowy. Jak już wspominaliśmy nadruk DTG najlepiej stosować na tkaninach bawełnianych. W przypadku innych metod, możliwości nadruku są praktycznie nieograniczone.

Na koniec, musimy wspomnieć, że znaczenie ma również część garderoby, na jaką chcemy nanieść nadruk - warto zapytać obsługę drukarni, czy wybrany przez nas element odzieży sprawdzi się w przypadku zdobienia konkretną metodą.

Ceny nadruków w sklepie P&M

Choć nadruk jest niedrogą i przystępną metodą zdobienia odzieży to trudno wskazać jedną cenę za jego wykonanie. Koszty zależą głównie od metody wykonania i wielkości nakładu.

W P&M dbamy o interesy naszych Klientów i nie chcemy, abyś przepłacał lub nie był w pełni zadowolony z efektu końcowego. Właśnie dlatego nasze usługi charakteryzuje jakość i atrakcyjna cena. Korzystamy z nowoczesnej drukarki Brother GTXpro Bulk i wysokiej jakości materiałów. Zachęcamy do kontaktu i wspólnego omówienia Twojego projektu!

Zapraszamy do wyceny projektów na podstawie grafiki i nakładu:

Zadzwoń: 509 996 496 lub napisz.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Koszulki z nadrukiem walentynki
Śmieszne napisy na koszulki dla chłopaka
Koszulka dziecięca z własnym nadrukiem
Koszulki z nadrukiem na wieczór kawalerski
Koszulki damskie z śmiesznym nadrukiem
Koszulki dla par z nadrukiem – prezent z humorem
Koszulki treningowe z nadrukiem – wyróżnij się
Koszulki dla geeka z wizerunkiem bohaterów
Śmieszne koszulki na 50 urodziny
Śmieszne koszulki na 40 urodziny

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.