Haft komputerowy jest tradycyjną i najbardziej elegancką metodą znakowania odzieży. Wykonanie haftu jest tworzone przy użyciu nici sterowanych komputerowo przez maszyny. Ta współczesna metoda jest zastępstwem rękodzieła.

Możliwości haftu są bardzo szerokie, ze względu na rodzaj jak i miejsce haftu. Odzież z haftem komputerowym, w którą są wyposażeni pracownicy firmy, kreuje tożsamość, markę oraz poczucie wspólnoty. Cały zespół, porównywanie jak drużyna siatkarska w jednolitych strojach, graja dla wspólnego celu w jednej drużynie.
Haft komputerowy często jest stosowany do odzieży reklamowej. Taka personalizacja odzieży może być udanym prezentem dla kontrahentów oraz klientów. Warto zwrócić uwagę na zastosowanie haftu również na innych produktach niż odzież. Również na tekstyliach hotelowych, medycznych czy gastronomicznych można wykonać haft komputerowy. Dużym powodzeniem cieszą się ręczniki hotelowe, pościel czy torby ze względu na wytrzymałość znakowania podczas częstego prania w wysokich temperaturach. Wyhaftowane logo z uwagi na swoją odporność w porównaniu do ich naklejanych odpowiedników, jest wybierana tam gdzie jakość ma duże znaczenie.

Haft komputerowy

Haft – najstarsza metoda znakowania

Już w starożytności kobiety haftowały wzory na odzieży i tekstyliach domowych. Hafty są wieloletnią pamiątką pokazującą elementy kultury oraz symbolikę regionu oraz narodu. Do tej pory dużą popularnością cieszą się hafty łowickie czy góralskie na strojach ludowych. Tą indywidualność zespołu charakterystyczną dla konkretnej kultury lokalnej

zauważyli przedstawicieli branży reklamowej i PR-u. Przenieśli to na współczesne realia zauważając, że uniform z haftem jest poważniej traktowany przez klientów. Nic dziwnego, że wiele firm zdecydowało się zainwestować w unikalne uniformy. Dzięki temu ich pracownicy mogą poczuć się jak jedna drużyna, grająca wspólnie w jednej drużynie.

Rozwój gospodarczy oraz wzrost standardów spowodowały, że popyt na haft wzrastał każdego roku. Na szczęście rozwój innowacji komputerowych przyczynił się do zwiększenia możliwości. Współcześnie haftowanie logotypów, dzięki postępującej technologii, jest bardzo sprawne, precyzyjne i tanie. Obecnie w krótkim czasie można wykonać wiele haftów spełniając dzięki temu pilne oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Haft komputerowy - jak technologia pomaga w uzyskaniu logo?

Maszyny do haftu komputerowego zostały zbudowane z licznych igieł, które są powlekane nićmi o wybranych kolorach. Do wykonania haftu niezbędny jest program komputerowy, który zarządza procesem szycia. 

W celu zaprojektowania haftu lub naszywki należy określić lokalizację znakowania na danym produkcie. Nie trzeba się ograniczać do jednego pola - przykładowo dla koszulek zdarzają się małe hafty na piersi i duże hafty na plecach. Należy również określić wielkość haftu. W praktyce najpopularniejsze są logotypy firm oraz instytucji.

Maszyny do haftu

Dlaczego haft komputerowy?

Wygląd to coś, co bez wątpienia wyróżnia produkty z wyhaftowanymi grafikami. Precyzyjnie zrobiony haft odsłania nową jakość. Haft komputerowy nadaje produktom nowego designu. Wystarczy porównać ze sobą dwie polówki - z haftem komputerowym i z naklejoną folią reklamowa. Od razu nasuwa się zestawienie prestiżu z tandetą. Haft posiada porównywalna trwałość do odzieży, na której występuje. Można być pewnym tego, że logo nie ulegnie degradacji w wyniku wysokiej temperatury prania czy prasowania. Kolor haftu jest dowolny, ogranicza nas jedynie paleta barw producenta nici, a te sa bardzo bogate. Technika komputerowa umożliwia precyzyjne oraz wysoko rozdzielcze haftowanie emblematów.

aft jest najbardziej opłacalny przy wysokich nakładach. Jego cena jest konkurencyjnie niska, dzięki czemu najlepiej nadaje się do personalizacji odzieży i tekstyliów.

Słabe strony haftu komputerowego

Nitkowanie loga powoduje, że nie sposób użyć całej palety kolorystycznej, szczególnie jeżeli grafika zawiera cieniowane fragmenty. Metoda ta najlepiej prezentuje się na tkaninach wysokiej jakości o gramaturze tekstyliów przekraczającej 190 g/m2. Haft jest nawiązaniem do tradycji, uosobieniem szlachetności, gdyż kojarzy się z herbami zdobiącymi odzież wyższych sfer. Dodatkowo haft wykonany na cienkiej odzieży, wyszywany za pomocą setki ukłuć igieł, mógłby przedziurawić cienką tkaninę.


Zadbaj o swoich  pracowników, a oni zadbają o Twoje interesy

Haft najczęściej kojarzony jest z dobrej jakości polówką z kołnierzykiem i wyhaftowanym logo na piersi. Takie połączenie to elegancja i wygoda, stąd tak popularne skojarzenie. Spraw, aby i Twoje logo elegancko się prezentowało u pracowników i kontrahentów. Wyróżnij się spośród chińskich t-shirtów reklamowych o niskiej jakości. Dla kompletu klasyczny polar również może reklamować Twoją instytucję lub markę.  Chcesz by Twoim pracownikom było ciepło, a jednocześnie swoim ubiorem utożsamiali się z firmą ? Polary z nadrukiem są trafnym wyborem, podobnie jak spodnie czy czapki, które świetnie prezentują się z haftem ulubionej drużyny, uczelni lub eventu. Z kolei w branży hotelarskiej nic tak nie podnosi prestiżu hotelu oraz SPA jak firmowe ręczniki i szlafroki. Zamień bezimienne, nudne ręczniki w wyjątkowy przedmiot podkreślający luksus Twojej marki. Dodatkowo stwórz Klientom, którzy chcąc zachować je na pamiątkę, możliwość ich zakupu. Będzie to miły gadżet codziennego użytku przypominający Twoim gościom o istnieniu Twojej marki, a tym samym - potencjalnej ponownej wizycie.  To prestiż dla Ciebie, ale również wrażenie luksusu dla gości. Także odzież robocza doskonale nadaje się jako nośnik haftu komputerowego. Poza logiem firmy można dodać nazwisko, funkcja na kombinezonie lub innym specjalistycznym fragmencie odzieży roboczej i ostrzegawczej.

Polar z haftem logo


Haft komputerowy – ile kosztuje?

Haft komputerowy  przy większym nakładzie jest konkurencyjny cenowo. Ciężko jednak dokładnie wycenić pojedynczy haft, gdyż na taką cenę wpływają liczne detale. Na finalny koszt wpływa wielkość powierzchni do wyhaftowania, zagęszczenie wzoru, ilość niezbędnych ukłuć igły na cm2 materiału, a także ilość miejsc do umieszczenia haft. Do wykonania haftu niezbędne jest przygotowanie programu hafciarskiego, którym programuje się hafciarkę. Program hafciarski przygotowujemy tylko raz, przy kolejnych zleceniach, jeżeli Państwo nie zmieniają grafiki oraz jej rozmiaru, ten koszt zostaje pominięty.

W przeciwieństwie do np. sitodruku na cenę nie wpływa liczba użytych kolorów, gdyż maszyna szwalnicza posiada wiele nici.


Zapraszamy do wyceny projektów na podstawie grafiki i nakładu.

Komentarze (1)

    • Andrzej
    • 2020-09-23 11:55:30
    Wybralem haft na polarach bo wydwał się najsolidniejszy i w sumie się nie zawiodlem, logo wyraznie się odznacza na szarych bluzach nawet po praniu